سئوکار حرفه ای سئو تگ

سئوکار حرفه ای سئو تگ پیشرو در سئو وب سایت

اخرین مطالب
سئوسایت فروشگاهی چه مزایایی دارد؟
0 دیدگاه
28 دسامبر, 2020

سئوسایت فروشگاهی چه مزایایی دارد؟

سئوسایت فروشگاهی چه مزایایی دارد؟

منظور از بهینه سازی سایت فروشگاهی ، سئو و بهینه سازی سایت هایی می باشد که محصولات خود را بصورت آنلاین به فروش می رسانند. سایت های فروشگاهی مختلف با موضوعات و محصولات متفاوت و یا مشابهی وجود دارند که در حال رقابت شدید با یکدیگر هستند. اما این رقابت باید بصورت اصولی و با دانش صحیح با استفاده از بهینه سازی سایت انجام شود نه تزئین ظاهری وبسایت. زیبایی ظاهری در سایت های فروشگاهی اهمیت دارد اما بشرطی که موجب سردرگمی کاربران و مراجعه کنندگان سایت نشده و موجب کاهش سرعت سایت نشود.

ویژگی های سئو سایت فروشگاهی:

  • افزایش سرعت بارگزاری وب سایت و نمایش محصولات
  • بهینه سازی تمام محصولات فروشگاه
  • بهینه سازی تمام دسته بندی های فروشگاه
  • سئوی کلمات کلیدی و افزایش رتبه در آن ها
  • تغییر چارچوب بندی وب سایت فروشگاه اینترنتی طبق قوانین جستجوگرها
  • انتشار محتوای دقیق و فنی و کاملا تولیدی
  • لینک سازی های کاملا سالم و قانونی
  • ایجاد کمپین های تبلیغاتی جهت فروش بیشتر
  • تحلیل آماری از فروش و بازدیدهای انجام شده
  • تسریع در انجام عملیات سئو
برخی مزایای سئو سایت فروشگاهی عبارتند از:

• افزایش سرعت سایت

• ایجاد نسخه Mobile Friendly و امکان خرید آسان از طریق تلفن همراه توسط کاربران

• بهینه بودن تصاویر و کاهش حجم گالری تصاویر محصولات

• استفاده از نقشه گوگل در سایت فروشگاهی در سئو و افزایش رتبه سایت تاثیر بسزایی دارد. همچنین موجب سهولت دسترسی کاربران به بخش های مختلف سایت می شود.

• باعث برندسازی می شود

• باعث جذب کاربر و در نتیجه فروش بیشتر می شود

• باعث بالابردن اعتبار فروشگاه می شود.

سئوسایت فروشگاهی چه مزایایی دارد؟

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

افزایش نرخ کلیک در سئوسایت
0 دیدگاه
27 دسامبر, 2020

افزایش نرخ کلیک در سئوسایت

افزایش نرخ کلیک در سئوسایت

روش های افزایش نرخ کلیک و ctr سایت

اگر بتوانید ctr  میانگین را به بالای 10 درصد افزایش دهید حرکت مثبت و عالی را انجام داده اید. اما برای افزایش نرخ کلیک سایت چه اقدامات و روش هایی وجود دارد؟ چگونه می توان آمار کلیک میانگین و ctr هر یک از صفحات را افزایش داد؟ پیرو انتخاب درست کلمات کلیدی ، روش هایی که باید به کار ببرید شامل رعایت اصول سئو برای هر صفحه ، درج عناوین جذاب که بتواند کاربر را متقاعد کند تا از میان نتایج روی سایت شما کلیک کند ، استفاده از کدهای نشانه گذاری ، تبلیغات کلیکی را می توان پیشنهاداتی موثر دانست.

برای افزایش غیرطبیعی ctr استفاده از ربات های جستجوگر نیز وجود دارد که اگرچه می تواند نرخ کلیک را بالا ببرد اما معایب فراوانی نیز دارد.

سئو صفحات

اولین اقدام برای اینکه سایت یا صفحات داخلی آن در نتایج جستجوی گوگل ظاهر شوند ، رعایت اصول سئو است. یعنی شما برای هر یک از صفحات سایت خود باید تمام فاکتورهای سئو را اجرا کنید. از تعیین کلمه کلیدی گرفته تا لینک سازی های داخلی و خارجی ، محتوای کاربر پسند ، چگالی مناسب کلمات ، طول متن ، سئو تصاویر و بسیاری از اقدامات دیگر.

پس از انجام تمام مراحل سئو ، می توانید امید داشته باشید که سایت در نتایج SERP گوگل نمایان شود و هرچه سئوی بهتری انجام داده باشید احتمال کسب رتبه بالاتر و افزایش نرخ کلیک ، بیشتر می باشد.

استفاده از عناوین جذاب

پس از اینکه شما در میان 10 یا 20 لینک اول گوگل قرار گرفتید باید خود را از سایر رقبا متمایز کنید تا کاربران با کلیک روی لینک سایت شما ، موجب افزایش CTR  شوند. یکی از روش هایی که برای این منظور به کار می رود درج عناوین جذاب و البته مرتبط با محتوای صفحه است. استفاده از عبارات توصیفی ، ارائه پروموشن در عنوان و درج عدد و رقم می تواند راهی برای جذاب کردن عنوان باشد.

بهینه سازی متاتگ توضیحات

یکی از مهم ترین متاتگ های صفحه ، توضیحات یا description می باشد، زمانی که کاربر دو صفحه متفاوت یا عناوین جذاب را در نتایج می بیند ، بلافاصله اقدام به بررسی متاتگ توضیحات زیر آدرس هرکدام می نماید و هر سایتی که توضیحات کامل تر و مفیدتری برای کاربر داشته باشد شانس کلیک خود را افزایش خواهد داد. معمولا تگ دسکریپشن نباید بیشتر از 170 کاراکتر باشد و در عین حال حق مطلب را به خوبی ادا کند.

کدهای نشانه گذاری یا schema

کدهای نشانه گذاری انواع مختلفی دارند ، برخی از آنها فقط درک موتور جستجوی گوگل را افزایش می دهند و برخی دیگر علاوه بر این مورد در تصمیم گیری کاربر نیز تاثیر دارند. مثلا ستاره هایی که در کنار برخی از صفحات برای امتیازدهی استفاده می شوند نوعی از کدهای schema  هستند که موجب تفاوت دیداری یک صفحه با سایت های دیگر می شوند و علاوه بر این سیگنال های مثبتی از عملکرد سایت به گوگل می فرستند و استفاده از کدهای نشانه گذاری موجب افزایش ctr  می شود.

افزایش نرخ کلیک با تبلیغات کلیکی

در گذشته این عقیده وجود داشت که استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل ، موجب افت سئو می شود و تاثیر منفی در رتبه سایت خواهد داشت. اما در حقیقت خلاف این موضوع به اثبات رسیده است. تبلیغات کلیکی یا گوگل ادوردز به این علت که در بالای نتایج جستجو قرار می گیرند موجب افزایش نرخ کلیک سایت می شوند و با بالا رفتن درصد ctr  میانگین در طول زمان رتبه سایت نیز ارتقا می یابد.

سرعت سایت را افزایش دهید

معمولا زمانی که یک کاربر عبارتی را جستجو می کند بین 3 تا 5 لینک را برای بررسی انتخاب می کند. در صورتی که مدت زمان ورود به صفحه بیش از 3 ثانیه باشد بسیاری از کاربران صفحه را بسته و به سراغ سایت دیگری می روند. تکرار این عمل در بلند مدت سبب افت رتبه و کاهش ctr  می شود. پس حتما برای افزایش نرخ کلیک باید سرعت سایت را به حداکثر برسانید.

افزایش غیرطبیعی ctr  و نرخ کلیک با ربات

برخی از وبسایت ها جهت افزایش نرخ کلیک خود اقدام به استفاده از ربات های جستجوگر می کنند تا با افزایش ctr  رتبه خود را بهبود دهند. درست است که این نوع بازدید که بوسیله ربات های تغییر ip  انجام می شود در سرچ کنسول گوگل شمارش می شوند اما در سئو تاثیر منفی دارند. وظیفه این ربات ها این است که به ازای جستجوی عباراتی خاص بر روی یک لینک مشخص در گوگل کلیک کنند اما این تمام آنچه از بازدید مثبت انتظار می رود نیست. زمان حضور کاربر و رفتار کاربران روی سایت برای موتورهاس جستجو اهمیت دارد و گوگل با بکار بردن الگوریتم های هوش مصنوعی این بازدیدها را تحلیل می کند.

افزایش نرخ کلیک در سئوسایت

سئوی درون صفحه و بهینه سازی سئوسایت
0 دیدگاه
26 دسامبر, 2020

سئوی درون صفحه و بهینه سازی سئوسایت

سئوی درون صفحه و بهینه سازی سئوسایت

هر کدوم از روش های سئو در رتبه بندی شما در نتایج موتورهای جستجو تاثیر میگذارد. برای رسیدن به این هدف همه ی ما سعی می کنیم وب سایتی رو طراحی کنیم که مورد جریمه ی الگوریتم های گوگل قرار نگیرد. این کار همون چیزیست که باید از سئو و بهینه سازی انتظار داشته باشیم. عوامل موجود در الگوریتم گوگل که رتبه بندی وب سایت شما رو تعیین می کند میشه به دو دسته تقسیم کرد: عوامل درون صفحه و برون صفحه.

بهینه سازی و seo درون صفحه سایت

۱. بهینه سازی عنوان صفحه

یکی از مهمترین مسائل در بهینه سازی درون سایت، تگ عنوان صفحه است. تگهای عنوان از همان اولین روزهای پیدایش وب­ سایت وجود دارند و باید بطور مستقل بهینه سازی شوند. هیچ دو صفحه ای نباید تگ های عنوان مانند هم داشته باشند.

تگ عنوان حداکثر باید ۶۰ کاراکتر باشد. هنگام نوشتن عنوان صفحات باید در اوایل عنوان از کلیدواژه ­ها و همینطور نام شرکت تان استفاده کنید. برای مثال، “سئو و طراحی وب سایت حرفه ای ” میتواند عنوان مناسبی برای صفحه مان باشد.

۲. آدرس URL

URL همان چیزی است که در قسمت آدرس بار مرورگر تایپ میشود و ما را مستقیم به وبسایت یا یکی از صفحات آن میبرد. در بهینه سازی URL، باید کلیدواژه ها را با URLها تطبیق دهید تا زمانی که موتورهای جستجو URL را می گیرند، درک بهتری از محتوای درون آن پیدا کنند.

۳. لینک­ دهی داخلی

لینک داخلی یعنی از صفحات سایت خود به صفحات دیگری از سایت لینک بدهید تا کاربر بخوبی در سایت هدایت شود. بدین صورت روبات های موتورهای جستجو میتوانند از طریق این لینک ها از یک صفحه به صفحه دیگر بروند، و متوجه میشوند کدام صفحات سایت به صفحات دیگر مرتبط هستند.

اهمیت بهینه سازی و سئو درون صفحه سایت:

سئوی درون صفحه تمام عناصر بهینه سازی سایت است که تحت کنترل شما میباشد. تمرکز بر سئوی درون صفحه احتمال آنکه استراتژی سئوی برون صفحه شما را نیز به موفقیت برساند، افزایش میدهد.

سئوی درون صفحه، تمرین بهینه سازی صفحات وب شخصی شما است تا بالاترین رتبه را بدست آورده و ترافیک موردنظر را در موتورهای جستجو کسب کند.

سئوی درون صفحه به محتوا و منبع کد HTML یک صفحه و سئوی برون صفحه به لینک ها و سایر سیگنال های خارجی اشاره می کند.

سئوی درون صفحه و بهینه سازی سئوسایت

داده ها در سئوسایت چه اهمیتی دارد؟
0 دیدگاه
24 دسامبر, 2020

داده ها در سئوسایت چه اهمیتی دارد؟

داده ها در سئوسایت چه اهمیتی دارد؟

سئو مخفف کلمات Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی برای موتورهای جستجو است. از آنجا که گوگل بزرگ‌ترین موتور جستجو در دنیاست، سئو بر اساس معیارها و قوانین رتبه‌بندی گوگل انجام می‌شود.
هر بار که کلمه‌ای را در گوگل جستجو می‌کنید با یک لیست بلند از نتایج مرتبط با جستجو مواجه می‌شوید که اصطلاحا آن را SERP یا Search Engine Results Pages -به معنای صفحه نتایج جستجو- می‌نامند. بیشتر مخاطبان از صفحه اول نتایج فراتر نمی‌روند و در همان صفحه به خصوص در سه ردیف اول لیست، به پاسخ سوال خود می‌رسند و ادامه نتایج را بررسی نمی‌کنند.

اهمیت داده ها برای سئو Seo:   

برخی از رایج ترین کارت های غنی مورد استفاده عبارتند از:
۱. بررسی ها: بررسی های مشتری عامل قابل اعتماد وب سایت شما را ایجاد می کند.

۲. رتبه بندی ها: رتبه بندی ها توصیف می کنند محصول یا خدمات شما چقدر ارزشمند است.

رتبه بندی های ستاره در Google
رتبه بندی توسط مشتریان برای وب سایت شما

۳. خدمات / محصولات: محصولات یا خدمات خود را بصورت آنلاین نمایش دهید ، زیرا سرورهای اختصاصی آلمان اختصاصی سرویس میزبانی است .

رتبه بندی موتور جستجو
رتبه بندی موتور جستجوگر Google برای خدمات

۴- تجارت محلی: مکان کسب و کار شما را از طریق نقشه های Google نشان می دهد.

نقشه کسب و کار محلی در Google
نتایج موتور جستجو در وب سایت کسب و کار محلی

۵- رویدادها: از رویداد برای اعلام رویدادهای خاص آینده وب سایت یا کنسرت استفاده می شود.

جزئیات رویدادها در Google

اهمیت داده ها برای سئو Seo

۶. ویدئو: می توانید ویدیو را به عنوان یک محتوای نشانه گذاری اضافه کنید تا بازدید کنندگان را به بازی و بازدید از وب سایت خود از طریق آن ترغیب کنید.

داده ها در سئوسایت چه اهمیتی دارد؟

پست مهمان چگونه پستی است؟
0 دیدگاه
23 دسامبر, 2020

پست مهمان چگونه پستی است؟

پست مهمان چگونه پستی است؟

به هر محتوایی که در یک وب سایت منتشر می شود، یک پست می گویند. هر پست می تواند شامل متن نوشتاری، تصویر، ویدئو، فایل صوتی، اینفوگرافیک یا هر محتوای دیگر باشد. تولید محتوای ارزشمند کار چندان ساده ای نیست! معمولا وب سایت های معتبر برای تولید و انتشار محتوای ارزشمند، یک یا چند نویسنده، گرافیست و تولید کننده محتوا استخدام می کنند. در واقع محتوا در دنیای وب خدایی می کند و بدون وجود آن عملا وب سایت ها قادر به رقابت سالم نیستند!

احتمالا می پرسید که پست مهمان چیست؟ بسیاری از سایت ها وجود دارند، که به کاربران اجازه می دهند، تا در آن عضو شده و بتوانند محتوای تولیدی خود را منتشر کنند. به ازای هر پست که کاربران در سایت قرار می دهد، برای پاداش اجازه لینک دادن به سایت خودشان را دارند. از این رو بسیاری از افراد برای اینکه برای سایت شان بک لینک رایگان فراهم کنند، به سراغ اینگونه سایت ها می روند.

این یک معامله برد-برد است. هم سایت پذیرای پست مهمان، محتوای جدیدی به دست می آورد و از طرفی کاربری که پست مهمان را تولید کرده بک لینک رایگان به دست می آورد.

برای قرار دادن پست مهمان چندین روش وجود دارد، که مهمترین آنها عبارتند از: پست مهمان رایگان و پست مهمان پولی.

بهترین زمان برای نوشتن یک پست مهمان:

شما همواره یک فرصت طلایی برای نوشتن یک پست مهمان پیدا نخواهید کرد، اما موارد مهمی وجود دارند که در زمان مناسب می‌توان از آن‌ها بهره برد.

  • زمانی که یک سایت شما را در یکی از پست‌ها یا شبکه‌های اجتماعی خود منشن می‌کند.
  • زمانی که آن سایت، کسب‌وکار شما یا محصول شما را در یکی از پست‌های خود قرار می‌دهد.
  • زمانی که وبلاگی به شکل علنی درخواست نوشتن پست مهمان می‌دهد.
  • زمانی که آن وبلاگ یک پست مهمان دیگر را منتشر می‌کند.
  • پست مهمان چگونه پستی است؟

مزایای پست مهمان:

فرد با قرار دادن یک پست مهمان در سایت‌های گوناگون می‌تواند بک لینگ رایگان به دست آورد. همانطور که احتمالاً می دانید، برای سئو و موتورهای جستجو تعداد بک لینک‌های موجود در پست بسیار اهمیت دارد. در واقع بک لینک‌هایی که در پست ایجاد می‌شود در زمان رتبه بندی سایت‌ها، توسط موتورهای جستجو مانند گوگل و سایر موتورها، مورد توجه قرار می‌گیرند. در حالت کلی، اگر سایت دارای لینک‌های معتیر و استاندارد باشد، اعتبارش افزایش پیدا می‌کند.

علاوه بر آن، زمانی که یک مدیر سایت در چندین سایت مختلف از طریق پست مهمان به سایت خود لینک می‌دهد، زمانی که کاربران آن پست را مطالعه کنند و روی لینک قرار داده شده کلیک کنند، بازدید سایت بالا می‌رود. به این صورت که با هر یک عدد کلیک برای سایتی که لینک آن در پست مهمان قرار داده شده است، امتیاز مثبتی در نظر گرفته می‌شود. در نهایت، گوگل این موارد به آنالیز کرده و رتبه بالاتری برای صفحه ورود سایت در نظر می‌گیرد.

سئوی یک وب سایت چه هزینه ای دارد؟
0 دیدگاه
19 دسامبر, 2020

سئوی یک وب سایت چه هزینه ای دارد؟

سئوی یک وب سایت چه هزینه ای دارد؟

سئو به طور کلی به دو بخش تقسیم می شود، سئو داخلی (On-page SEO) و سئو خارجی (Off-page SEO) سئو داخلی ۳۰% و سئو خارجی ۷۰% از فاکتور های رتبه بندی موتور های جستجوگر را تشکیل می دهند. سئو داخلی به طور کلی شامل موارد زیر می شود:

البته هر کدام از عناوین بالا نیاز به یک سرفصل مجزا دارند اما هر سایتی به طور کلی با رعایت این نکات می تواند بخش عمده ای از مراحل سئو سایت را طی نماید و در کلمات کلیدی کم رقابت جایگاه مناسبی را دریافت کند.

اما سئو خارجی سایت به این راحتی ها نیست و کمی خطرناک است چرا که بخش عمده ای سئوی خارجی طراحی سایت به مبحث لینک بیلدینگ و یا همان دریافت لینک از دیگر سایت هابستگی دارد و اگر این کار به درستی و بدون رعایت اصول لینک سازی دریافت شود ممکن از صدمات جبران ناپذیری به یک سایت بزند

برای سئو هیچ قیمتی نمی شود در نظر گرفت. برای اینکه سئو تشکیل شده است از تعداد زیادی فعالیت و هر کدام برای خود کلی ریز کاری دارند که حتی پس از پیاده سازی هم امکان دارد اصلا متوجه نشویم. چیزی به نام قیمت سئو یا تعرفه سئو سایت وجود ندارد.

به همین دلیل یکی از مهمترین نکات در برون سپاری فعالیت سئو، صداقت در تجارتِ نفر یا شرکت سئوکار است. به دلیل اینکه خیلی از مسائل اصلا توضیح دادنی نیستند و خیلی از موارد هم نکاتی هست که براساس تجربه کسب شده و همین ها باعث موفقیت در کار متخصص سئو است. البته گفتن آن ها به کارفرما هم عایدی ندارد چون به احتمال فراوان اصلا متوجه نمی شود.

پس به رزومه، نحوه برخورد و صداقت متخصص سئو باید بسیار دقت کرد.

سئو یک فعالیت کوتاه مدت نیست، سئو می بایست به موازات نگهداری سایت دائما انجام شود. سئو یک فعالیت پیوسته و همه روزه است. به محض اینکه دست از آن بکشید پس از مدتی شاهد کاهش رتبه سایت خود در موتورهای جستجو خواهید بود. البته ناگفته نماند که سئو یکی از روش های بالا بردن بازدید سایت در گوگل و افزایش رتبه گوگل است اما به نظر من کم هزینه ترین، موثرترین و پایدارترین است.

سئو چه اصولی دارد؟
0 دیدگاه
17 دسامبر, 2020

سئو چه اصولی دارد؟

سئو چه اصولی دارد؟

سایتی که برای موتورهای جستجو بهینه سازی نشده باشد، مانند دفتر یادداشت شخصی شما در فضای اینترنت است که فقط خودتان خواهید خواند و نمی‌توانید انتظار داشته باشید کسی آن را بخواند. برای آنکه محتوای سایت شما مخاطب پیدا کند و بتوانید در موتورهای جستجو به نتایج خوبی دست یابید باید با اصول سئو آشنا شوید. بکارگیری اصول سئو می‌تواند جایگاه شما در نتایج جستجو را ارتقا داده و ضمن افزایش کاربر به فروش بیشتر منجر شود. اگر چه گوگل به صورت مستمر الگوریتم ‌های خود را بروز رسانی می‌کند و الگوریتم های آن دائما در حال ارتقا و تغییر هستند، اصول سئو قواعد و مقررات نسبتا ثابتی هستند که بکارگیری آن‌ها رتبه سایت شما را ارتقا خواهد داد. متخصصان حرفه ای سئو، ضمن بکارگیری اصول سئو، به صورت مستمر تغییرات گوگل را بررسی می‌کنند و تلاش می کنند از نتایج یافته‌های خود را به بهترین شکل ممکن برای دستیابی به رتبه‌های برتر استفاده کنند. یافتن اصول حقیقی سئو و پرهیز از شایعات و افسانه‌های سئو می‌تواند در رسیدن کسب و کار‌ها به رتبه‌های برتر موتورهای جستجو تاثیر گذار باشد.

اهداف سئو ؛ هدف از سئو و بهینه سازی سایت:

کسب درآمد بیشتر را می توان به عنوان یکی از مهم ترین هدف های سئو سایت دانست. در حقیقت، کسب و کارهای اینترنتی به منظور افزایش درآمد خود به دنبال بهینه سازی سایت شان هستند. سئو کمک می کند تا وب سایت های اینترنتی جایگاه خود در نتایج جستجو را بهبود ببخشند و رتبه های بالاتری در نتایج کسب کنند و به این ترتیب با قرار گرفتن در جایگاه بهتر نسبت به رقبا می توانند کاربران بیشتری را به سمت سایت خود هدایت کنند. جای تعجب نیست که این روزها صدها سایت با محصولات و خدمات متفاوت، برای رسیدن به جایگاه نخست نتایج جستجو با یکدیگر رقابت می کنند. به صورت کلی اهداف سئو را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

  • افزایش بازدید و ترافیک وب سایت
  • برندسازی اینترنتی و گسترش نام برند
  • افزایش فروش محصولات و خدمات (افزایش درآمد)
  • افزایش و بهبود رتبه سایت

سئو چه اصولی دارد؟

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

برندسازی در سئوسایت چه اهمیتی دارد؟
0 دیدگاه
16 دسامبر, 2020

برندسازی در سئوسایت چه اهمیتی دارد؟

برندسازی در سئوسایت چه اهمیتی دارد؟

برندسازی با سئو یا همان برندینگ، یکی از اهداف مهم مشتری های ما است. در حقیقت سایت، پس از آن که بهینه شد، خود به خود معروف می شود. بسیار از افراد که در حوزه کاری شما همیشه به دنبال سایت می گردند، سایت شما را بارها و بارها در سرچ گوگل می بینند. سایتی که در بسیاری از کلمات کلیدی بالا باشد، مسلما در ذهن ها می ماند. بدین سبب سایت شما سر زبان ها هم میفتد. برندسازی با سئو از همین جا آغاز می شود. رفته رفته سایت شما در شبکه های اجتماعیهم منتشر می شود و به صورت وایرال بین مردم پخش می شود. به خصوص اگر وبسایت دارای مقالات مفید هم باشد، اعتبار بیشتری می یابد. برندینگ در راستای سئو عمل می کند. بدین معنا که برند سازی با سئو اتفاق میفتد و از سوی دیگر برند سازی، خود موجب بهبود سئو سایت می شود. افرادی که به این موضوع اهمیت می دهند، حتما به دنبال بهینه سازی وب سایت خود هستند. برندسازی با سئو سود بالایی برای صاحبان کسب و کار دارد.

هر چه نام برند پرآوازه تر باشد شانس لینک گرفتن آن در وب بیشتر خواهد شد. دیجی کالا را در نظر
بگیرید بخش عمده ای لینک های داده شده به این سایت به خاطر خرید یا انجام کار خاصی نیست بلکه تنها
یک برند منشن می باشد .

اما همین اشاره ها به برند دیجی کالا باعث رشد سئو سایت شده و کلمات کلیدی محصولات این فروشگاه
رتبه بهتری نسبت به سایر فروشگاه ها در گوگل کسب کرده اند.

برندینگ در عموم با نام برندسازی شناخته می شود که از قدیمی ترین و در عین حال قدرتمند ترین روش
های بازاریابی دیجیتال و افزایش فروش محصولات است.برندینگ روحیست که نام برند معنا می بخشد. اشاره به نام برند یکی از بخش های بسیار مهم در سئو است.لذا ارتباط میان برندسازی و بهینه سازی سایت هیچ وقت نباید قطع شود .

روشهای سئو که مي تواند آگاهي از برند شما را افزايش دهد:

 

  • تمرکز بر سايت خود:

در راس اين فهرست وب سايت شما قرار دارد. به ياد داشته باشيد که يک جنبه از جستجوي آنلاين فقط به موتور جستجو تعلق دارد. نيم ديگر آن به جستجو در وب سايت شما تعلق دارد.

  • لينک سازي

استفاده از تکنيک هاي لينک سازي مثل لينک سازي از طريق لينک هاي شکسته، ايجاد اينفوگراف و يا شرکت در جوامع آنلاين و رسانه هاي اجتماعي به واقع مي تواند لينک هاي بيشتري به سمت سايت شما روانه کند.

برندسازی چند اصل بسیار مهم دارد که عبارتند از :

در برند سازی نظر کاربران آنلاین نقش به سزایی برای ایجاد اعتماد کاربران جدید سایت دارد. برندسازی موجب می شود با برتری دادن به برند شما باعث افزایش اعتبار و شهرت آن در بازار رقابت شده و موجب افزایش فروش و خدمات شما می شود. به زبان ساده برندسازی ابزاریست برای بدست آوردن برتری در بین رقبا و این مهمترین عامل موفقیت در کسب رتبه بیشتر آمار بازدید بیشتراست. یک برند قدرتمند سبب می شود فروش بالا رفته و نیاز به تبلیغات کاهش یابد.
ضرورت برندسازی این است که با توجه به حركت مردم به سمت‌ مدگرايی دراختیار داشتن برند معتبرموجب رونق کسب و کار شما می شود.

برندسازی در سئوسایت چه اهمیتی دارد؟

هک سئوسایت و شیوه های هکرها
0 دیدگاه
15 دسامبر, 2020

هک سئوسایت و شیوه های هکرها

هک سئوسایت و شیوه های هکرها

سئوکار یعنی چی؟
0 دیدگاه
14 دسامبر, 2020

سئوکار یعنی چی؟

سئوکار یعنی چی؟

احتمالاً هدف شما از مطالعۀ این مقاله، کسب مهارت‌هایی درزمینۀ بازاریابی و افزایش فروش است. علی‌رغم پیشرفت بسیار سریع تکنولوژی و افزایش روزافزون ضریب نفوذ اینترنت در کشورمان، هنوز بسیاری از فروشندگان و یا صاحبان کسب‌وکار برای افزایش فروش خود به دنبال روش‌های سنتی و بعضاً منسوخ‌شده هستند؛ در این روش‌ها معمولاً با بیشترین هزینه، کمترین نتیجه حاصل خواهد شد و ممکن است درنهایت موجب کاهش شدید یا قطع بودجۀ بازاریابی و تبلیغات آن‌ها شود. همان‌طور که از عنوان مقاله مشخص است، من قصد دارم روشی را به شما معرفی کنم که با استفاده از آن می‌توانید بدون صرف هیچ‌گونه هزینه‌ای، درآمدتان را تا چند برابر افزایش دهید. کافیست با گوگل دوست شوید!
سئوکار یعنی چی؟

سئو چیست؟

بیش از ۱۴ سال قبل یعنی در سال ۲۰۰۴، علمی به نام سئو (SEO) که مخفف سه کلمۀ Search Engine Optimization به معنی «بهینه‌سازی موتورهای جستجو» یا به عبارت بهتر «بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو» است در جهان شکل گرفت و مدیران وب‌سایت‌ها متوجه شدند که می‌توانند با رعایت یک سری اصول و قوانین مشخص، وب‌سایت خود را در کلمات کلیدی مختلف به رتبه‌های اول نتایج جستجوی گوگل برسانند. پس‌ازآن بود که دنیای بازاریابی دیجیتال دچار تحول عظیمی شده و کسب‌وکارهایی که از این روش برای بازاریابی استفاده می‌کردند موفق به افزایش سریع فروش و کسب سودهای بسیار زیادی شدند.

استخدام سئو کار حرفه ای

یک متخصص بهینه‌سازی موتور جستجو (سئو) به تحلیل، مرور و پیاده‌سازی تغییراتی بر روی وب‌سایت‌ها می‌پردازد تا آن‌ها را برای موتورهای جستجو بهینه کند. این امر به معنای حداکثرسازی ترافیک ورودی به سایت از طریق بهبود رتبه صفحات در موتورهای جستجو است. به بیان ساده، متخصص سئو وب‌سایت یک کسب‌وکار را در ابتدای نتایج موتورهای جستجو قرار می‌دهد. این شغل در دهه گذشته تفاوت‌های زیاد داشته و اکنون به مهارت‌های کاملاً متفاوتی نیاز دارد. یک متخصص مدرن سئو باید حلال مسئله و تصمیم‌گر خوبی باشد و بتواند محتواهای مرتبط را اولویت‌دهی کند و توسعه دهد. متخصص‌های سئو می‌دانند که موتورهای جستجو ارزش فزاینده‌ای برای کیفیت محتوا قائل هستند. این کیفیت محتوا شامل کلمات کلیدی یا عباراتی خواهد بود و ترافیک ورودی به سایت را افزایش می‌دهد. هم‌چنین، متخصص سئو باید روش‌های مختلف بازاریابی موتور جستجو، طراحی‌های مختلف وب‌سایت و تبلیغات برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو را نیز پیاده‌سازی و آزمایش کند. به علاوه، باید در مورد اهمیت لینک‌های داخلی و توانایی آن‌ها در حل مسئله نیز اطلاعاتی داشته باشند تا بتوانند بهترین مکان و رویکرد استفاده از آن‌ها را مشخص نمایند. اگر می‌خواهید به عنوان تحلیلگر سئو استخدام شوید، بهتر است دارای نیازمندی‌های زیر باشید: • تجربه کاری سئو و تمرکز فنی قوی • تجربه کار با تحلیلگرها (مثلآً Google Analytics)، نظارت بر رتبه و ابزارهای پایگاه داده شامل ابزارهای نرم‌افزاری برتر سئو • مهارت‌های HTML • تجربه رهگیری سایت • مهارت در آمار، اقتصاد، حسابداری، ریاضیات، مهندسی، تحقیق بازار و دیگر حوزه‌های داده‌محور • تجربه ایجاد و اجرای کمپین‌های بازاریابی مبتنی بر جستجوی مختلف • دانشی از جنبه‌های فنی موتورهای جستجو • آشنایی با ابزارهای وب‌مستر گوگل • تجربه کار و بهینه‌سازی سئو در محیط‌های CMS • تجربه آزمایش‌های چندمتغیره و/ یا A/B • دانش پیشرفته از اکسل برای اشتغال در موقعیت شغلی متخصص سئو، یک مدرک تحصیل دانشگاهی و حداقل یک تا سه سال سابقه وب نیاز است. اگر با HTML، CSS، زبان‌های برنامه‌نویسی و بلاگ‌ها نیز آشنا باشید، شانس‌تان برای استخدام در این حوزه افزایش می‌یابد. از طرف دیگر، در شرایط آنلاین و رقابتی کنونی شرکت‌های کوچک و بزرگ همواره به دنبال استخدام تحلیلگر سئو هستند و بر اساس میزان تجربه شما، مایل به پرداخت درآمد متوسط سالانه 45.000 دلار هستند.

کارشناس سئو

خلاصه وظایف شغلی کارشناس سئو

کارشناس سئو دارای وظایف مشخصی است. در زیر به وظایف شغلی کارشناس سئو اشاره شده است:

مدیریت تمام فعالیت های SEO

مسئولیت های کارشناس سئو

  • انجام آزمون ها، جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها و نتایج، شناسایی فرآیند و رویکرد برای رسیدن به حداکثر ROI در کمپین های جستجوی پولی.
  • پیگیری، گزارش و تجزیه و تحلیل وب سایت، کمپین ها و طرح های PPC.
  • مدیریت هزینه های کمپین، صرفه جویی در بودجه، برآورد هزینه های ماهانه و تطبیق اختلافات.
  • بهینه سازی صفحات کپی و فرود برای بازاریابی موتور جستجو
  • کشف کلید واژه ها، گسترش و بهینه سازی
  • تحقیق و پیاده سازی توصیه های بهینه سازی توسط موتور جستجو
  • تحقیق و بررسی لینک های تبلیغاتی رقیب
  • توسعه و پیاده سازی استراتژی ساخت لینک
  • کار با تیم توسعه جهت اطمینان از اینکه بهترین شیوه های سئو به درستی روی کد توسعه یافته جدید اجرا می شود
  • کار با تیم های سرمقاله ای و بازاریابی برای هدایت SEO در ایجاد محتوا و برنامه نویسی محتوا
  • ارائه پشنهادات برای تغییردر طراحی وب سایت، محتوا، لینک دهی و عوامل دیگر به منظور بهبود موقعیت های SEO برای کلمات کلیدی هدف.

پیش نیازهای یک کارشناس سئو

  • تجربه های ثبات شده ی SEO
  • تجربه های ثبات شده SEM در مدیریت کمپین های PPC در سراسر گوگل، یاهو و بینگ.
  • درک جامع از بازاریابی عملکردی، تبدیل و کسب مشتری آنلاین
  • تجربه عمیق در مورد کار با ابزارهای تجزیه و تحلیل وب سایت (به عنوان مثال، Google Analytics، NetInsight، Omniture، WebTrends)
  • تجربه کار با ابزارهای مدیریت پیشنهاد به عنوان مثال، معادلات کلیک، مارین،  Kenshoo، Search Ignite
  • تجربه کار با A / B و آزمایش های چند متغیره
  • دانش کاری در مورد HTML و CSS ،محدودیت ها و توسعه جاوا اسکریپت
  • شناخت شاخص های رتبه بندی و الگوریتم های موتور جستجو
  • به روز بودن با آخرین روند و بهترین شیوه ها در SEO و SEM
  • مدرک لیسانس / مدرک کارشناسی ارشد در رشته مرتبط

KPI و معیارهای هدفماهانه برای افرادی که SEO انجام می دهند

این سوال بر اساس اهداف و تنظیمات هدف برای SEO بوده که چیزی شبیه به سوال زیر است:

هدف ماهانه SEO باید بر اساس چه معیارهایی باشد؟

پس از تجربه بسیار در حرفه موتورهای جستجو و مدیریت تیم های جستجوگر داخلی، این سوال واقعا به ما یادآوری کرد که موضوع سازماندهی جستجوگرها تا چه حد می تواند جذاب باشد و چقدر اهمیت آن بجز در تعدادی وبلاگ صنعتی SEO  ، مورد کم توجهی قرار گرفته است.
سئوکار حرفه ای کیست و چه وظایفی دارد؟
0 دیدگاه
12 دسامبر, 2020

سئوکار حرفه ای کیست و چه وظایفی دارد؟

سئوکار حرفه ای کیست و چه وظایفی دارد؟

سئوکار حرفه ای شخصی است که بر اساس توصیه های گوگل خدمات سئو را انجام دهد و از روش های خلاف استفاده نکند. افرادی که اینگونه عمل میکنند دید دراز مدت به پروژه سئو دارند و برای مشتری توضیح می دهند که سئو یک فرآیند طولانی است و در کوتاه مدت نمیتوان نتیجه مناسب و حرفه ای کسب کرد. برخلاف اینگونه افراد، سئو کارهایی که به روش های سیاه عمل می کنند، دید دراز مدت به موضوع ندارند و پس از اینکه رتبه در گوگل کسب شود همکاری دراز مدتی با مشتری ندارند به این خاطر که ممکن است در آینده سایت مشتری از طرف گوگل اسپم شود.

فاکتورهای زیادی برای رتبه دهی به سایت ها وجود دارد و درک اینکه کدام فاکتور بیشترین تاثیر را بر رتبه یک سایت مشخص دارد، کار بسیار سختیست. فعالیت یک متخصص سئو یا همان سئو کار، با صرفا چند ترفند و بک لینک در اینترنت خلاصه نمی شود. یک سئو کار می بایست همواره به دنبال کلمات کلیدی محبوب باشد و راه هایی را برای افزایش ترافیک سایت ایجاد کند. به دنبال این افزایش ترافیک نیز احتمال برخورداری از مشتری بیشتر می گردد.

بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو به معنی آگاهی از این فاکتور ها و راه اندازی تاکتیک های جدید و متناسب با آنهاست. با این حال با تغییر رویه کار موتورهای جستجو، دیگر نمی توان به روش های سئو قدیمی اتکا کرد. سئو مدرن چیزی بیشتر از اتکا به کلمات کلیدی و متا تگ هاست.

فاکتورهای زیادی وجود دارد که سئوکار ها می بایست بر آن مسلط باشند و این مسئله مهارت بالایی را می طلبد. اگر این موارد در سطوح پایین تری بخواهیم بیان کنیم، در حالت کلی یک متخصص سئو می بایست قادر به درک موارد زیر باشد:

  • چرا لینک ها مهم هستند
  • سئو داخلی چگونه بر رتبه صفحه تاثیرگذار است
  • سئو خارجی چگونه بر رتبه صفحه تاثیرگذار است
  • چرا تولید و بازاریابی محتوا برای هر نوع بازاریابی آنلاینی ضروریست
  • چگونه شبکه های اجتماعی بر روی سئو تاثیر گذارند
  • آیا تبلیغات کلیکی ارزش هزینه کردن دارند؟
  • چگونه از روش های مدرن مانند سئو ویدئو می بایست استفاده کرد؟

خصوصیات سئوکار حرفه ای:

1-    اهل مطالعه و کنجکاو :متخصصان سئو با رصد کردن الگوریتم‌های جدید گوگل، سعی می‌کنند تکنیک‌های به روز بهینه‌سازی سایت را فرابگیرند؛ سئوکارها کارآگاه‌های مادرزادی هستند که برای پیدا کردن دلایل موفقیت، سایت‌های دیگر را زیرورو و تحلیل می‌کنند. بنابراین اگر اهل سرچ هستید و نگاه جزیی‌نگری دارید می‌شود گفت تا حدی برای تبدیل شدن به یک کارشناس سئو آماده‌اید.
2-  مسلط به زبان انگلیسی: واقعیت این است که علم سئو در کشور ما، هنوز هم دانشی نوپا است و شما به عنوان یک کارشناس‌ سئو، گاهی مجبور هستید برای یافتن پاسخ سوالتتان به سراغ سایت‌های خارجی بروید؛ پس آشنایی با زبان انگلیسی، یکی از شرط‌های اصلی برای تبدیل شدن به یک سئوکار حرفه‌ای است.
3-   صبور و پیگیر: اگر بخواهید به طور دقیق و اصولی رتبه‌ی یک سایت را افزایش بدهید، باید صبور باشید. بارها و بارها برنامه‌ریزی کنید و از شکست نترسید، گاهی حتی لازم است برای یافتن یک کلمه کلیدی ساده، بیشتر از ده نتیجه اول گوگل را بررسی کنید.

سئوکار حرفه ای کیست و چه وظایفی دارد؟

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

سئوکار یعنی چی؟
0 دیدگاه
10 دسامبر, 2020

سئوکار یعنی چی؟

سئوکار یعنی چی؟

سئو چیست؟ آموزش سئو و بهینه سازی سایت

احتمالاً هدف شما از مطالعۀ این مقاله، کسب مهارت‌هایی درزمینۀ بازاریابی و افزایش فروش است. علی‌رغم پیشرفت بسیار سریع تکنولوژی و افزایش روزافزون ضریب نفوذ اینترنت در کشورمان، هنوز بسیاری از فروشندگان و یا صاحبان کسب‌وکار برای افزایش فروش خود به دنبال روش‌های سنتی و بعضاً منسوخ‌شده هستند؛ در این روش‌ها معمولاً با بیشترین هزینه، کمترین نتیجه حاصل خواهد شد و ممکن است درنهایت موجب کاهش شدید یا قطع بودجۀ بازاریابی و تبلیغات آن‌ها شود.

همان‌طور که از عنوان مقاله مشخص است، من قصد دارم روشی را به شما معرفی کنم که با استفاده از آن می‌توانید بدون صرف هیچ‌گونه هزینه‌ای، درآمدتان را تا چند برابر افزایش دهید. کافیست با گوگل دوست شوید!

سئوکار یعنی چی؟

سئو چیست؟

بیش از ۱۴ سال قبل یعنی در سال ۲۰۰۴، علمی به نام سئو (SEO) که مخفف سه کلمۀ Search Engine Optimization به معنی «بهینه‌سازی موتورهای جستجو» یا به عبارت بهتر «بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو» است در جهان شکل گرفت و مدیران وب‌سایت‌ها متوجه شدند که می‌توانند با رعایت یک سری اصول و قوانین مشخص، وب‌سایت خود را در کلمات کلیدی مختلف به رتبه‌های اول نتایج جستجوی گوگل برسانند.

پس‌ازآن بود که دنیای بازاریابی دیجیتال دچار تحول عظیمی شده و کسب‌وکارهایی که از این روش برای بازاریابی استفاده می‌کردند موفق به افزایش سریع فروش و کسب سودهای بسیار زیادی شدند.

استخدام سئو کار حرفه ای

یک متخصص بهینه‌سازی موتور جستجو (سئو) به تحلیل، مرور و پیاده‌سازی تغییراتی بر روی وب‌سایت‌ها می‌پردازد تا آن‌ها را برای موتورهای جستجو بهینه کند. این امر به معنای حداکثرسازی ترافیک ورودی به سایت از طریق بهبود رتبه صفحات در موتورهای جستجو است. به بیان ساده، متخصص سئو وب‌سایت یک کسب‌وکار را در ابتدای نتایج موتورهای جستجو قرار می‌دهد.

 این شغل در دهه گذشته تفاوت‌های زیاد داشته و اکنون به مهارت‌های کاملاً متفاوتی نیاز دارد. یک متخصص مدرن سئو باید حلال مسئله و تصمیم‌گر خوبی باشد و بتواند محتواهای مرتبط را اولویت‌دهی کند و توسعه دهد. متخصص‌های سئو می‌دانند که موتورهای جستجو ارزش فزاینده‌ای برای کیفیت محتوا قائل هستند. این کیفیت محتوا شامل کلمات کلیدی یا عباراتی خواهد بود و ترافیک ورودی به سایت را افزایش می‌دهد.

 هم‌چنین، متخصص سئو باید روش‌های مختلف بازاریابی موتور جستجو، طراحی‌های مختلف وب‌سایت و تبلیغات برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو را نیز پیاده‌سازی و آزمایش کند. به علاوه، باید در مورد اهمیت لینک‌های داخلی و توانایی آن‌ها در حل مسئله نیز اطلاعاتی داشته باشند تا بتوانند بهترین مکان و رویکرد استفاده از آن‌ها را مشخص نمایند.

 اگر می‌خواهید به عنوان تحلیلگر سئو استخدام شوید، بهتر است دارای نیازمندی‌های زیر باشید:

• تجربه کاری سئو و تمرکز فنی قوی

• تجربه کار با تحلیلگرها (مثلآً Google Analytics)، نظارت بر رتبه و ابزارهای پایگاه داده شامل ابزارهای نرم‌افزاری برتر سئو

• مهارت‌های HTML

• تجربه رهگیری سایت

• مهارت در آمار، اقتصاد، حسابداری، ریاضیات، مهندسی، تحقیق بازار و دیگر حوزه‌های داده‌محور

• تجربه ایجاد و اجرای کمپین‌های بازاریابی مبتنی بر جستجوی مختلف

• دانشی از جنبه‌های فنی موتورهای جستجو

• آشنایی با ابزارهای وب‌مستر گوگل

• تجربه کار و بهینه‌سازی سئو در محیط‌های CMS

• تجربه آزمایش‌های چندمتغیره و/ یا A/B

• دانش پیشرفته از اکسل

 برای اشتغال در موقعیت شغلی متخصص سئو، یک مدرک تحصیل دانشگاهی و حداقل یک تا سه سال سابقه وب نیاز است. اگر با HTML، CSS، زبان‌های برنامه‌نویسی و بلاگ‌ها نیز آشنا باشید، شانس‌تان برای استخدام در این حوزه افزایش می‌یابد. از طرف دیگر، در شرایط آنلاین و رقابتی کنونی شرکت‌های کوچک و بزرگ همواره به دنبال استخدام تحلیلگر سئو هستند و بر اساس میزان تجربه شما، مایل به پرداخت درآمد متوسط سالانه 45.000 دلار هستند.

کارشناس سئو

خلاصه وظایف شغلی کارشناس سئو

کارشناس سئو دارای وظایف مشخصی است. در زیر به وظایف شغلی کارشناس سئو اشاره شده است:

مدیریت تمام فعالیت های SEO

مسئولیت های کارشناس سئو

  • انجام آزمون ها، جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها و نتایج، شناسایی فرآیند و رویکرد برای رسیدن به حداکثر ROI در کمپین های جستجوی پولی.
  • پیگیری، گزارش و تجزیه و تحلیل وب سایت، کمپین ها و طرح های PPC.
  • مدیریت هزینه های کمپین، صرفه جویی در بودجه، برآورد هزینه های ماهانه و تطبیق اختلافات.
  • بهینه سازی صفحات کپی و فرود برای بازاریابی موتور جستجو
  • کشف کلید واژه ها، گسترش و بهینه سازی
  • تحقیق و پیاده سازی توصیه های بهینه سازی توسط موتور جستجو
  • تحقیق و بررسی لینک های تبلیغاتی رقیب
  • توسعه و پیاده سازی استراتژی ساخت لینک
  • کار با تیم توسعه جهت اطمینان از اینکه بهترین شیوه های سئو به درستی روی کد توسعه یافته جدید اجرا می شود
  • کار با تیم های سرمقاله ای و بازاریابی برای هدایت SEO در ایجاد محتوا و برنامه نویسی محتوا
  • ارائه پشنهادات برای تغییردر طراحی وب سایت، محتوا، لینک دهی و عوامل دیگر به منظور بهبود موقعیت های SEO برای کلمات کلیدی هدف.

پیش نیازهای یک کارشناس سئو

  • تجربه های ثبات شده ی SEO
  • تجربه های ثبات شده SEM در مدیریت کمپین های PPC در سراسر گوگل، یاهو و بینگ.
  • درک جامع از بازاریابی عملکردی، تبدیل و کسب مشتری آنلاین
  • تجربه عمیق در مورد کار با ابزارهای تجزیه و تحلیل وب سایت (به عنوان مثال، Google Analytics، NetInsight، Omniture، WebTrends)
  • تجربه کار با ابزارهای مدیریت پیشنهاد به عنوان مثال، معادلات کلیک، مارین،  Kenshoo، Search Ignite
  • تجربه کار با A / B و آزمایش های چند متغیره
  • دانش کاری در مورد HTML و CSS ،محدودیت ها و توسعه جاوا اسکریپت
  • شناخت شاخص های رتبه بندی و الگوریتم های موتور جستجو
  • به روز بودن با آخرین روند و بهترین شیوه ها در SEO و SEM
  • مدرک لیسانس / مدرک کارشناسی ارشد در رشته مرتبط

KPI و معیارهای هدفماهانه برای افرادی که SEO انجام می دهند

این سوال بر اساس اهداف و تنظیمات هدف برای SEO بوده که چیزی شبیه به سوال زیر است:

هدف ماهانه SEO باید بر اساس چه معیارهایی باشد؟

پس از تجربه بسیار در حرفه موتورهای جستجو و مدیریت تیم های جستجوگر داخلی، این سوال واقعا به ما یادآوری کرد که موضوع سازماندهی جستجوگرها تا چه حد می تواند جذاب باشد و چقدر اهمیت آن بجز در تعدادی وبلاگ صنعتی SEO  ، مورد کم توجهی قرار گرفته است.

اخرین محصولات سایت
کابین وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس